KAMI MENAWARKAN

KHIDMAT PERUNDINGAN MOTIVASI
(ALAM SUKMA CONSULTANT)


BEKAM MODEN
PROSES BEKAM DI RUMAH ANDA SENDIRI (KAWASAN TERTENTU SAHAJA)


PENAPIS AIR IMTIYAAZ PADA HARGA RM598
MEMBELI SAMBIL MEMBANTU EKONOMI UMAT
PRODUK BUMIPUTERA ISLAM TEMPATAN

KULAAN FOODS
MENYEDIAKAN PERKHIDMATAN SAJIAN MAKANAN (CATERING)

SEBARANG MAJLIS DI PERAK, KEDAH, PULAU PINANG, SELANGOR DAN KUALA LUMPUR

hubungi :
fakir_albanjari@yahoo.com





01 April 2011

PERANG DI HATI


gambar dari rullyeist.wordpress.com


Dalam hati manusia itu ada dua pintu

Pintu pertama adalah tempat masuknya bisikan-bisikan baik. di pintu hati inilah Malaikat Mulhim / Mulhimah membisikkan kepada anak adam agar melakukan kebaikan dengan menntaati Allah yakni melakukan perkara yang disuruh dan meninggalkan perkara yang dilarang. Serta bisikan-bisikan baik yang lainnya......

Pintu kedua adalah tempat masuknya bisikan-bisikan jahat. Di pintu inilah syaitan Waswas membisikkan kepada anak adam perkara-perkara yang menimbulkan keraguan / was-was pada dirinya dalam mentaati Allah. Ia akan membisik-bisikkan pelbagai perkara yang akan membuatkan ketulusan hati si anak adam terjejas.

Asalnya manusia itu dilahirkan fitrah. maka jelaslah baginya bisikan-bisikan Malaikat Mulhim padanya seperti si bayi menyusu pada ibunya.

Apabila semakin dewasa, pelbagai pandangan, pengatahuan, ilmu dan pengalaman masuk ke dalam dirinya melalui indera yang lima. Maka lantaran itu, indera yang keenam yakni hati, semakin tersepit, terbiar dan terabai. Bisikan-bisikan Malaikat Mulhim tidak lagi jelas padanya.

maka berbisiklah si Waswas melawan bisikan Mulhim, agar manusia itu menjadi was-was dalam fikiran, perasaan dan tindakannya.

Sepertinya si anak adam asalnya mengesakan Allah Yang Maha Esa, beriktikad hanya Allah yang mampu memberikan bekas. lantaran pengalaman kehidupan dan kesan inderanya yang lima, maka dibisikkan oleh syaitan itu bahawa ubat mampu menyembuhkan sakit.

"Dengan mengambil ubat, maka kau akan sembuh. Lihatlah sbelum ini, sudah berjuta orang yang makan panadol hilang sakit kepalanya"

berbisiklah si syaitan "Tidak mengapa engkau lewatkan solat, kerana masa masih panjang. Nanti pun boleh juga"

maka timbullah was-was dalam hati si anak adam akan iktikad asalnya, hanya Allah yang mampu memberi bekas

Maka Allah memberikan si anak adam kitab yakni Al-Quran dan lisan serta peribadi Nabi, yang dengannya mudah-mudahan menguatkan akan bisikan-bisikan Malaikat Mulhim.

Sedangkan dosa yang dilakukan akan menyebabkan karat kepada hati, yang dengannya akan lebih terhalanglah bisikan Malaikat Mulhim untuk masuk.

Dan jalan untuk menyingkirkan karat di hati itu adalah taubat dan zikir.

Mudah-mudahan jelaslah bagimu bisikan-bisikan itu.

WALLAHUALAM

Tiada ulasan: